Coffee of The World - Tangram Design

Coffee of the World  Kaffe fra hele verden for kaffekjenneren

Visuell identitet og pakningsdesign for en serie kaffebønner for spesialister. Serien er laget for en yngre og mer profesjonell målgruppe som har utviklet en raffinert gane for kaffe – hipsterne innenfor kaffe.

 

Håndverk og kvalitet kommuniseres gjennom en logo med stempeleffekt. Den brune papirposen signaliserer et naturlig og autentisk produkt. Fargerike produktnavn gir et eksotisk og frodig uttrykk.

Den korte ingressteksten på etiketten, utløser emosjoner og trigger på smak. Den funksjonell informasjon som aroma, body, smak, kverning etc., vitner om kvalitet og tiltrekker seg kaffenerdene. Signaturen uttrykker en skreddersydd og personlig «signert» kaffe.

 

Kommunikasjonskonseptet forsterker produktidentiteten og skaper nysgjerrighet.

 

Oppdragsgiver: Joh. Johannson Kaffe AS
Kategori: Visuell identitet og pakningsdesign
Lanseringsår: 2018